Sunday, August 31, 2014

Cuti2 merdeka di Akar Resort, Port Dickson

Posted by itawazilas at 12:30 PM
Merdeka.. Merdeka.. Merdeka...
Selamat hari kemerdekaan Malaysia yg ke 57....  Di sini.. lahirnya sebuah cinta.....
wahh.. tetiba teringat lak nyanyi lagu ni kat asrama dulu.... huhuhu... Bangga sekejap menjadi anak Malaysia yang aman sejahtera nih.... hehehe... kitorang plan nak g Port Dickson.. nak cuti2 Malaysia sambil nak menenangkan fikiran... hmmm... ingat nak g sabtu.. tapi macam tak larat plak... so aku cakap dgn hubby g Ahad je lah... huhuhu...
ok.. bagi anak aku posing jap sebelum pegi.. hehehhe.. tau la hari merdeka sayang.. tak lepas wrist band dia tu.. aku bli kat kedai mamak RM2.90.. suka amat makcik tinonet nih... heheh.. kitorang bertolak jam 3 pm.. sepanjang perjalanan tu.. anak aku dok tanye bila nak sampai.. bila nak sampai.. adeiii.. sabo le anakku... huhuhu... otw nak g PD tu.. terserempak dengan segerombolan geng2 askar bawak balik kete kebal kot.. hehehhe... sempat la aku snap.. tah ape2 je kan.. hahaha
kete kebal ke kete ape orang panggil nih.. hahahha... tak tau la pulak.... ngeeee
heheh selfie jap dengan anakandaku.. ngada pulop nak dok depan... hehehhe
 sampai PD dlm 4 lebih.... humakkk ai... banyak Nye keteee.. jemmm jemm jemm.. semua nak bercuti2an.. hehehe.. kitorang terus menuju ke tempat yg sll kitorang check in iaitu di Akar Beach Resort Hotel Port Dickson, bagi aku tempat ni best sangat.. pantai pun dokek.. swimming pool pun best.. bilik pun superb!!!!... bilik...??? alamak.. takde bilik standard laa... huhu... kalau x RM200 ++ leh dapat.. ada 1 je tinggal.. super deluxe.. RM370.. huhu.. hubby pun tanye.. camnee?? aku pun kata.. ok je la sayang... aku pun terus menghulurkan RM400++ (check in+deposit) sementara hubby g park kete.. dapat je kunci.. terus naik lif.. tingkat 3.. bilik 302...
"Assalamualaikummm.. (mmg amalan kami masuk rumah atau hotel bagi salam)..
masuk je tengok bilik.. fuyyyooo.. luas amattt... king bed sebiji.. queen bed sebiji.. tu diaaa... anak aku.. dia loncat dulu la kat queen bed... hehe.. alamakk.. lupa plak nak amik gambar bilik... selalu snap la jugak.. ni otak ke mana tah... huhuh... tak focus.. heheh... pas solat asar.. anak aku x sabo2 nak g pool.. da siap2 salin swimming suit lagi.. hehe.. dia kata nak g pantai dulu.. aku ok je.. aku pun bukan nak mandi sangat pun.. langsung x mandi ok.. heheh.. malas nak bilas2..
 heheh.. kami ber wefie..  berdua... anak kami dok sibuk wat sand castle... hehehe.. cantik kat tempat nih... ada batu2.. rasanya masa dulu pegi.. ada lagi batu2 cantik.. jernih je air.. tp kali ni da xde.. org ramai kot.. ketam pun dulu leh je Nampak berkeliaran.. la ni.. sume nyorok.. yer la.. cuti.. ramai org, sayang.. I love u .. hehehhe


selepas penat2 berwefie.. main pasir la pulak.. hehhe.. papa dia rajin nak korek pasir ... hehehhe.. I tukang tengok je .. boleh.. malas kot nak berpasir2 nih.. hahahhaa.... janji anak apak happy kannn...

selepas berpenat2 main pasir... nak g swimming pool pulakk.. huhuh.. layan kan aje la.. aku cam biasa.. melepakkan diri di kerusi pantai sambil layan candy crush level 469 yg x lepas2.... hikhikhik... Nampak tak bilik yg depan tu.. bawah bumbung.. tu bilik kitorang.. besar kot balkoninya... hehhe.. 

malam kitorang layan burger je kat luar resort.. layan burger tepi pantai tu... malas nak keluar jauh2.. sambil menikmati malam di tepi pantai... tapi dek kerana ada sekumpulan lelaki dan perempuan bercampur2 dok laaa tergelak2bergurau senda kat situ.. rasanya student kolej.. sbb nmpk cam gedik lebih je.. terkinja2.. terjerit2.. well aku kenal la.. mana student.. mana bohsia.. hahaha.. biasa.. budak2 x matang.. yg diorang tau.. nak enjoy je.. mak bapak mana tau anak dia wat ape kat situ kann... hmmm.. nyampahs aku kot.. serabuttt.... 

esok nye after breakfast.. swimming pool lagi la.. layannn.. mama cam biasa.. hahah.. tamo mandi... ehehehhe... 

ok dlm kol 11 kitorang siap2 nak balik... sblom balik.. amik gambo duluuuu...

 view from our room...

ada lagi gambar2.. cukup2 la kan.... over mak..!
hahahha

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review