Tuesday, August 12, 2014

Shopping lagi di Rantau Panjang

Posted by itawazilas at 11:47 AM
Assalamualaikum ...
 
N3 kali ni... nak story pasal sopim mopim di Rantau Panjang pulak...
sebenarnya bukan aku nak menunjuk2 yg aku ni banyak duit or what.. just nak share pengalaman aku kat sini.. kalau aku kaya.. Alhamdulilah .. Rezeki Allah nak bagi..
mane tau duit berkepuk jatuh dari langit..
kalau rezeki lebih..  aku beli harta je.. buat invest ke apa ke kan.. aku dapat sopim pun hasil aku meniaga bulan posa.. meniaga sikit2.. kumpul duit sikit2.. itu lebih baik dari hutang duit orang kan..
so bila dapat sopim.. satu kepuasan buat aku.. duit habis boleh cari dan kumpul lagi kannn...
 
ok.. masa trip ke Rantau Panjang ni.. adalah sehari sebelum raya.. abg ipar aku ajak g Rantau Panjang.. kot la jual murah2 dari harga biasa ke kan... so weols pun pegi la.. dr wakaf che yeh ke Rantau Panjang.. dlm 45 minit kot... tak jem mana pun.. tp hujan je.. sejuk kit jalan nye..
alamak.. terlupa plak nak snap pic2 kat kedai sana.. yg sempat amik.. pic atas ni.. the late rantau panjang yg terbakar tahun lepas rasanya.. huhu.. kedai2 ni semua da pindah kedai batu.. tak best betul.. hmmm... suka lagi suasana kedai lama ni...
 
Yang paling aku suka pegi time bulan puasa adalah kat pasar Ramadhan kat sana.. macam2 adoo...
macam2 lauk.. macam2 air.. macam2 nasi.. kuih... toksah cakap la kann.. mmg banyak giler.. lebah pun banyak... lebah tau.. bukan lalat.. sbb apa lebah... lu pk la sendiri.. hmmmm...
 
 
cam sedappp je air tu kan.. lagi plak penat jalan.. ni la kopi siam.. ada kopi hijau.. kopi mocha.. ape lagi tah.. lupa.. hehehe.. so sebab Nampak sedap di bulan puasa.. kita amik 2 bungkus..
sebungkus RM2.50 aje..
 
ni lah rupa paper bag kopi tersebut.. rasa dia.. cam nescafe gak..
tp thumbs ub la.. hehehe.. sedapppp.....
 
ok.. sekali lagi nasi khaumuk atau nasi pulut ayam goreng menjadi pilihan weols.. benda susah nak jumpa.. dah le staun sekali baru dpt makan.. tgk hubby ku.. sanggup beratur lagi.. *blocking plak abg berkopiah nih.. huhuh...* hmmm.. kot la ada jual kat KL ni kan best... tak pun.. aku bukak bisnes kat sini... mane tau kan.. best ni.. yeah.. boleh masuk dlm perancangan ni... susah kot nak dpt kat sini.. khennnn.. hehehe..
 
*cer tgk hubby kepit wrislet dia tu.. hehehhe*

OK.. dah penat sopim.. nak balik la.. fenat dah nih... huhuh.. sayup je hubby meninggalkan kami berdua.. hahahahha... sian kot dia bawak banyak barang... tak payah nak terhegeh2 sangat berjalan macam kami.. yer la.. papa pun da ckp dia jalan dulu.. I ok je.. disebabkan kerana dak tecit ni jalan slow dan byk membebel.. terpaksa la ikut gak dia jalan slow2.. uhuhuh..

tengok tu.. kiri kanan pegang barang... baju dia lagi.. toys dia lagi.. nk mcm2.. huhuh..
anythim for u la sayang.. hikhikhik
 
on the way nak balik tu... Nampak pasar ramadhan lagi.. kitorang pun berenti lagi sebab Nampak sesuatu yg memang menjadi favourite kitorang kalau balik sini... ini dia...
 
ni dia.. choleq buah .. mmg best sangat2.. ada jeruk mcm2.. buah pun macam2.. makan dgn dia punya cholek.. alamakk.. dah telan air liur da ni.. 
 
ni antara makanan yg kami beli.. hehehe..
barang2 yg kami beli.. ada kat tepi .. hehehhe...
 
actually... nak compare dgn pengkalan kubur.. aku suka lagi g rantau panjang.. sebab lagi banyak barangnya.. macam2 ada.. kalau berani masuk golok.. guna sampan je.. tak yah passport.. seberang je sungai golok tu tak sampai 3 minit pun.. hehhe.. berenang pun sampai... tp basah la kan... aku da standby passport da nak masuk golok... tapi masa mencemburui kami.. hahahha.. kalau x.. leh masuk golok kan... tak pe.. next time je golok...
 
 
 
 
#Kalau kita sentiasa bersyukur dengan ni'mat yang diberi Allah itu, nescaya Allah akan menambah lagi pemberian tersebut sama ada kita sedari atau tidak







0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review