Monday, August 11, 2014

Lelaki Metroseksual

Posted by itawazilas at 5:05 PM
Hai Assalamualaikum...
 
Ingat x.. n3 lps ada nak story mory pasal metroseksual.. tau x apa tu METROSEKSUAL..
Mengikut definisi yang diterjemahkan daripada laman Wikipedia, lelaki metroseksual bermaksud "seorang lelaki yang menghabiskan masa dan wang membeli-belah untuk penampilan mereka".
 
aku bangga sangat hubby aku seorang metroseksual.. sbb ia Nampak bersih.. kemas.. smart.. dan yang paling penting handsome.. hmm.. nyum nyum... so tak le bersememeh je bila tgk kan..  meh kita wat kaji selidik sikit...
 
(1) Definisi lelaki metroseksual :
"seorang lelaki yang menghabiskan masa dan wang membeli-belah untuk penampilan mereka". Kenyataan ini ternyata benar kerana mereka yang tidak mengambil kisah dengan penampilan diri... contoh nya . Janggut tak shave, rambut tidak disisir rapi dan seluar jeans tak basuh selama 6 bulan, baju main longgok kat lantai atau belakang pintu.. dan yg paling menjijikkan.. BUSUK! Jika anda seorang jejaka metroseksual, anda akan nampak hensem dan kemas walaupun baru bangun tidur. Minyak rambut malam tadi pun masih intact. Ini kerana lelaki metroseksual menghabiskan masa, wang dan tenaga untuk menjaga penampilan mereka.
= Hubby I tetap smart dan sentiasa Wangi... Bersih dan kemas...
 
 (2) Seorang Metroseksual akan membawa beg tangan lelaki ataupun 'manbag' ketika berjalan-jalan di kompleks membeli-beli. Beg tangan lelaki di sini bukanlah pouch kat pinggang yang macam orang selalu pakai ketika meniaga di pasar malam tu, sebaliknya beg tangan lelaki yang pegang di tangan. Selalu bag2 ni berjenama LV @ Couch @ CK, Armani, Fossil.. DLL...
= Hubby I stylo sangat dengan manbag atau di panggil clutch bag for men.. macam dalam gambar ni la lebih kurang hubby aku bawak beg dia tu.. sbb sling bag tu da kira old fashion.. heheh.. tp still cantik lagi la kalau pakai kann.. tgk style la.. matching ke tak..  
 
smart kan pegang beg gitu.. style woo skrg..
 

nmpk x pic yg my hubby pegang tu.. kalau x nampak.. buat2 nampak la ye...
 tengok bag shj dulu k.. muahahaha
 
(3) Lelaki Metroseksual  mudah untuk bergaul tanpa menggauli kaum wanita. mereka akan dengan tenang boleh berbicara tanpa perlu rasa awkward ataupun terdiam.
= yang ni.. saya tau da saya kenal hubby saya.. dia selalu dikelilingi kawan2 lelaki dia .. sampai kan kalau dia tak nak ikut gi join lepak.. program lepak tu akan cancel!!!.. hubby sy sangat peramah.. muah muah!!
 
4) Style pergi potong rambut.. haa.. bab2 style rambut ni.. mmg terbaik.. potong rambut ala2 Cristiano Ronaldo gitu.. kemas,  tak de lah asyik style pacak ke apa ke.. kan.. janji kemas.. itu penting.
= penjagaan rambut hubby aku mmg terbaik.. hari2 syampoo.. minyak rambut pun ada 2-3 jenis .. heheh.. tp x semua jenis hubby leh pakai.. tu pasal sentiasa Wangi.. takde kelemumur.. atau pun uban... Nampak muda kan hubby aku.. umurnya... hmmm ce teka... ce teka.. hihihi
 
(5) Lelaki Metroseksual akan pastikan penjagaan muka sentiasa bersih. Tak hairan lah kalau dalam toilet tu. pencuci muka, toner, scrub, cream etc..
= cer tengok muka hubby aku.. ada liang roma terbuka..?? nan hadoo.. aku suka gosok+tarik+picit hidung dia.. sebab licin.. mmg bersih.. kumis dan janggut pun rapi je.. takde la berpeluh2 keluar dari liang roma tu kann... lebih2 lagi kami ada dan guna sabun special.. hehhe
 
(6) Satu lagi tentang kekemasan diri.. baju mesti diseterika.. bersih.. tiada lebihan benang.. xde bau hapak atau masam atau bau minyak rambut or bau baju tak kering.. euwww. Jangan la asyik pakai baju tu je.. gi keje baju tu.. gi dating baju tu.. gi mamak pun baju tu.. eyurkinggg.. tak berduit kot nak bli baju.. hehehhehe..  
= aku suka style hubby aku selamanya.. mmg sentiasa kemas.. Wangi.. bersih.. dan smart.. muahhhhh
 
 
(7) Perfume dan deodorant adalah benda wajib setiap lelaki metroseksual. kerana Ia akan membuatkan mereka lebih yakin, bersih, dan tiada bau-bauan yang kurang menyenangkan
= 2 bulan sekali beli perfume baru.. heheh.. hubby aku suka bau keras dan fresh.. aku lagi suka.. muah3x...

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review