Tuesday, August 19, 2014

Rumah terbuka kami

Posted by itawazilas at 10:03 AM
Sabtu dahhh... hari ni hari aku wat open  house.. tak de la ajak semua kawan2 aku.. huhu.. actually bajet nak ajak adik beradik jer.. tapi alang2 buat makan.. so kitorang pun tukar plan.. kita ajak member2 sekali.. ok.. menu cadangan aku sebenarnya adalah sate hehehe.. sate je kee? tu pun tempah last week.. sbb dah full.. tngok je manusia kat Bandar nih.. hmmm semua main order je.. maklum lah.. bekerja.. nak mengemas lagi.. nak memasak lagi.. lain la dok kampong.. hikhikhik...
 
menu utama kami adalah YONG TAU FOO.. jeng3x.. pernah orang buat tak raya2 nih.. kasi lain sikit dari yang lain.. alaa.. simple2 je.. tak nak heavy sangat kann.. korang pun mesti banyak open house nak gi kan... hahahaha..
 
ok.... pagi2 tu.. aku bangun dlm kol 6.30.. pas subuh.. aku pun start la buat sup utk celur kan semua frozen2
 
aku just buat sendiri je kuah / sos hitam yong tau foo.. nak x resipi? kalau x nak x pe.. nak kongsi jugak.. mula-mula kita tengok bahan2 Nye... nnt2 la ye update resipi... hehehhe

sila amik resipi sos hitam kat sini...
 

ok meh kita sambung cerita cinta kita.. hahahah 

bila da siap masak sos hitam.. kita mula la merebus fish ball, sotong ball, vege fried ball dan macam2 lagi lah.. sib baik la ada anak mama ni.. leh gak tolong2 mama kat dapur.. heheh

Bila dah semua siap.. dah terhidang kat atas meja... actuall hubby la yang paling penat.. kesian kat papa... lepas siap2 kemas.. tacap2 mane yg tak setel malam tadi la.. lepas mandi2.. terus g serdang.. bli mangkuk polisterin.. hhuhuhu.. pinjam kat mak tempat air.. memula nak beli.. tp bile pk tak bape nak guna sangat.. baik pinjam je.. hehhe pastu gi amik tempahan sate lak kat bangi.. sate kampung Baung.. sedap la jugak.. aku sempat makan 2-3 cucuk aje.. hehehe.. Alhamdulillah... kesian kan kat hubby.. letih dia,, semua rushing.. takut tetamu da sampai..
 
pas aku bersiap2... tengah2 nak berselfie.. dengan anak aku.. tengok da sampai da tetamu pertama.. hehehe..
 
ini lah antara mereka yang hadir.. lain2 mmg x dpt nak snap.. sibuk melayan tetamu.. rumah I pun tecit uols.. kalau serang sekaligus.. mmg tak de tpt duduk le jawabnye.. hehehe... ada satu masa tu.. mmg peak.. penuh gila umah aku.. kat balkoni depan.. kat laluan masuk pintu depan.. yg aku da letak kerusi kat luar.. penuh sgt.. yg budak2 g lepak bilik anak aku.. fiuhhh... ramaii.. dapur je takde org nk duduk.. hehehe.. dah lama aku tak buat open house sebenarnya.. ni pun x jemput semua.. maaf la yer bukan x nak jemput.. buat simple2 je.. lebih kepada kawan hubby aku je nih.. sbb hubby aku kan peramah.. ramai kot kawan dia.. ♥
 
kucing?? kucing aku aku letak dlm bilik aku .. kurung kejap sbb takut die keluar,, lgsung hilang.. dah le rumah hujung sana pun wat open house.. kang wat orang kidnap.. tak ke meraung aku.. hahahah...
 
adik beradik aku datang petang.. sampai malam.. mmg da aku wat time utk family waktu tu.. santai sikit nak lepak2.. baring2 tgk tv kannn...
 
Makanan... Alhamdulillah... selesai..
aku berkemas.. basuh pinggan semua.. malam tu jugak.. fuhhh... penat dan sangat memenatkan...
 
well... aku sangat happy+penat+seronok..
sekian

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review