Tuesday, August 12, 2014

Bermain E-Scooter di Dataran Putra, Putrajaya

Posted by itawazilas at 4:05 PM
Salam Semua...
Malam Jumaat lepas.. lepas buka pose 6.. kitorang g santai2 kat Dataran Masjid Putra.. ni pun atas permintaan si buah hati.. zuyyin.. nak main basikal katanya.. ok la.. weols pun bawak la g situ.. da park kete kat tepi masjid... waaaa... sangat ramai orang.. aku cam biasa.. suka tengok gelagat2 orang.. sambil duduk.. snap2 ... sementara laki aku g bawak anak aku pusing2...
Sebenarnya kepala aku pening.. sebab banyak sangat benda bergerak depan mata aku.. laju2 pulak tu... ada budak bawak basikal.. basikal pulak macam2 jenis.. kecik besar.. roller skates, scooter, pun ada.. berlampu-lampu plak tu.. skateboard pun ada.. haishhh... macam2 lah.. sub sub sub depan mata aku.. langgar aku.. aku saman ko dik.. ngeeeeee..
pastu laki aku kata cam nak try je scooter tu... sebab die tgk dewasa pun ada naik... aku pun bgtau kat dia.. try je sayang.. heheh.. anak aku lagi la excited nak cuba bawak.. pastu dia pun gi tanye kat org yang sewakan scooter tu.. haa.. harga sewa scooter tersebut ialah RM10-RM20 untuk 20 minit.. kalau nak murah.. cuba la survey Tanya je abg2 yg meniaga tu...
mula2 dia amik yg lampu2 utk anak aku... sbb utk dewasa habis lak org sewa.. so dengan bergayanya anak aku zuyyin bawak scooter ni.. perghhh.. punya laju dia bawak.. tak de takut2 pun.. macam biasa bawak lak anak aku nih kan...  proud of u sayang... hebattt... pose sikit muka ada happy.. heheheh
tu diaaa anak beranak da ada sorang satu scooter.. yg untuk laki aku tu.. sewa mahal sikit rasanye .. dalam RM15 kot.. lupa lak aku.. aku kan pelupa.. hehehhe.. so mereka pun naik la dengan laju Nye.. huhuh.. so tak de la penat laki aku nak follow anak aku  kan...

cukup 20 minit.. anak aku cam tak puas main.. hmmm.. ape lagi.. tambah laa.. tapi anak aku tak nak yg lampu2 tu.. dia nak naik yg laki aku naik tu.. dia kata lagi laju.. huhu.. baik2 bawak nak oiii.. seriau mama tengok ni sayang.. laju bebenaw... 

ok lepas puas main.. ke sana ke mari.. aku pun ajak balik.. sebab jam ditangan menunjukkan hampir jam 12.. hahahhaha.. dari dataran putra sampai ke rumah.. dok citer seronok sangat main scooter tu.. jangan sampai mimpi sudey ye sayanggg....

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review