Monday, July 23, 2012

Mula-mula bertudung

Posted by itawazilas at 9:27 AM 0 comments

Assalamualaikum... Salam Ramadhan...

Hari ni.. dah masuk hari ke 3 berpuasa.. Alhamdulilah.. belum ponteng lagi.. hmm.. nak cerita sikit tentang kelainan aku berpuasa tahun ni... meh nak cerita...

Sebelum Bulan Ramadhan.. aku dah menanam cita2 utk bertudung.. dlm hati ni.. berdetik macam2.. cam ne nak start ni.. camne penerimaan orang2 nnt.. apa kata Mr Hubby ... macam2 bermain kat otak ni... ragu2.. was2.. semua ada.. tapi tu lah.. if not now.. when la lak kan.. hmm...

nak tau tak.. koleksi tudung2 aku.. tak sampai 10 lai.. aku rasa.. aku bli cuma 3-4 lai je.. yg lain2 semua free.. kekekek.. hmmm.. hamat dasat disitu.. tak ngape la.. pelan2 kayuh... skang tgk mencari & membeli..

kebetulan permulaan puasa hari sabtu.. dlm hati.. nak pakai ke x.. nak pakai ke x.. tp x kemane2.. cuma g umah ayah je.. at last... tak pakai.. ngee... tapi aku pergi gak... hehe.. jgn maree.. tgh keliru... huhu... esok nye lak.. ahad.. memula ingat x nak g mane2.. pastu ada hal lak kat JJ equine.. aku pun g.. ce teka.. pakai tudung ke x.. heheh aku kata kat laki aku.. last2.. esok la start pa.. ngeee.. napeee?? haduyaiii... sorry...

tapi aku suka.. 2 hari tu.. sabtu ahad tu aku gi terawih.. Alhamdulilah... suka sangat2...

Hari ni.. lepas sahur.. ingat tak nak tdo.. tapi saje baring2.. hmmm terlelap;.. sedar2 da 6.30.. aku pun bangun.. gosok baju aku.. baju papa.. baju ayin.. lasttt skali.. gosok tudung.. ngeee...

so.. dengan terpakainye tudung bawal hitam pertama aku hari ni.. aku melangkah keluar dari rumah.. laki aku kata.. ngeeee.. cantik.. ayu.. berbunga2 ati.. huhu..tp hati cam dag dig dug... huhuhu

dlm kete.. cam2 dlm pemikiran ni.. cam2 dalam hati ni.. aduhhh... banyakkan baca bismillah je ..
siap je park kete.. naik lif.. dengan penuh debaran.. masuk je pintu opis.. nak g thumb.. senyap2 je masuk.. pastu..CC nampak la.. "ehhh sape tu..liza lahhh... Alhamdulilah" aku mmg tersipu2 .. hahah... segan dowhhh.... mmg berdebar2.. cam nak g interview.. hahahah...sorang2 jengah aku.. perghhhh.. tekanan... tapi ada gak yg cam tergelak.. :( nape gelak??? tiba2 hati aku jadi sedih lak.. sib baik member aku yg lain tegur brader tu... "nape gelak.. cakap la Alhamdulilah.. " hmm.. aku senyap je lah.. thanx niza...

member aku lagi sorang lak.. ingat kan aku orang lain.. x brani nak tgur.. hahah... ina.. ina.. ini aku.. insyallah.. aku dah transform.. heheh...

ni baru pagi.. nnt aku sambung cerita penerimaan orang lain lak.. huhuhu... sambung keje dulu...

selamat menjalani ibadah puasa.........

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review