Friday, October 10, 2014

jangan la jealous... Bersyukurlah..

Posted by itawazilas at 3:19 PM

Salam Jumaat uols... 

kata2 hari ini adalah pasal bersyukur.. direct gila la statement aku.. sorry.. aku kan direct...hahah
aku fikir kata2 ni... bukan utk tujukan pada sape2.. tujukan pada diri aku je sebenarnya.. 

iri hati.. tu normal.. perkara biasa yg mmg akan ada pada setiap manusia... PHD la katakan...

sepatutnya tak perlu lah kan... Allah da beri rezeki pada setiap manusia.. 
yg baik.. yg buruk... sikit.. banyak... cantik... hodoh... kaya... miskin... pandai.. bodoh... 

cuba kita tengok balik apa yang kita miliki sekarang... 
fikir balik macam mana kita nak dapatkan apa yang kita miliki...
dengan usaha kita sendiri... tawakal pada Allah..
apa pun yg kita terima dr Allah...
kita harus bersyukur.. dan harus terima dengan redha... 
setiap apa yang kita miliki... pastu ada baik dan buruk..
Allah cipta sesuatu ada hikmah... 
jadi.. 
tak perlulah nak jeles ke.. irihati ke... mungkin kita irihati dengan orang lain.. iri hati dengan kekayaan orang lain.. iri hati dengan kebahagian orang lain... tapi kita tak sedar... pasti ada orang yang iri hati dengan kita.. kebahagiaan kita.. kekayaan kita.. kecantikan kita... 
betul tak... kena fikir tu semua.. 
ok faham???.... tak faham sudeyyy..... hahahahaha

betul tak ??



0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review