Thursday, October 9, 2014

Hidup VS Gaya Hidup

Posted by itawazilas at 4:31 PM

Salam... Agak2 sentap x dengan kata2 di atas... 
muakakakak...

Aku sure lah.. semua orang pasti akan tersentap.. bukan sentap terus nak mengajuk bagai.. masuk aku terasa dengan ayat2 tu.. cam aku.. mmg la.. ni pun lebih kurang peribahasa
Biar Papa Asal Bergaya

bila ada kata2 macam ni.. buat aku beringat laa.. sebab time ada duit.. semua kehendak aku nak.. contohnya kalau aku shopping online.. asik2 baju.. tudung.. macam2 ... adaa je nak beli.. dapat duit 10 ribu sebulan pun.. kalau nak bergaya.. kalau nak memenuhi kehendak.. memang takkan cukup..

tapi bila kita biasakan diri kita dengan apa yang ada.. sentiasa bersyukur dengan nikmat rezeki yang Allah bagi.. In Shaa Allah.. walaupun sedikit yang kita dapat.. kita tetap teruskan hidup... makan apa yang ada.. guna apa yang boleh digunakan.. 

tapi cam kes aku ni laa kan... duit tak berapa nak banyak... 
nak beli macam2... pakai macam2.. guna macam2
nak gi makan tempat sedap2.. 
nak beli benda2 branded...
nak pakai handphone latest.. 

gaji ciput kottt.. hehehhe
SYUKUR ALHAMDULILLAH
dah rezeki banyak tu.. kita terima je lah.. nama pun keje kerajaan.. kuli plak tu...
kalau keje swasta... banyak kot kalau dibanding kan servis aku selama 15 tahun ni
 
ada rezeki lebih..aku blanja mak ayah.. adik beradik.. family... kawan2..
takde tu.. kita dok senyap la kan... 
nak berhutang tu... takde la.. kalau terdesak tu.. pandai2 la pinjam... pandai2 la bayar..

tapi.. bila dapat sesuatu... adalah satu kepuasan bagi aku!!
bukan selalu punnn... hahahhaha

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review