Monday, July 21, 2014

simpati buat MH17

Posted by itawazilas at 11:10 AM
Salam Isnin...

Huhuh... Isnin... rasa² nya takde keje pending dah ni... semua da setel... ok lah.. baru2 ni kita semua dikejutkan satu berita menyayat hati.. kan... kiranya malam jumaat 17/7/2014 Kapal Terbang MH17 yg berlepas dari amsterdam ke Kuala Lumpur tu ditembak oleh pengganas... masa mula² dpt berita ni... mmg spechless... tak tau nak kata apa.. sebak gak.. sebab nak raya kan.. tak sanggup aku tengok diorang yg kehilangan ahli keluarga... 

actuallly aku pun tak nak cerita banyak pasal ni.. sbb dah banyak sangat dalam internet.. citer tak betul pun banyak... macam2 spekulasi aku baca... so baik dok dendiam.. jangan pertikai.. ni kan perancangan Allah.. percaya Qada' Qadar.. dan ketentuan... 

tapi ape2 pun.. Pengganas ni patut di bawa kemuka pengadilan... sian diorang yang tak bersalah... tengok mayat berterabur.. ALLAHUAKBAR... kalau ada antara family aku yg terlibat.. mau nye hancur hati tengok... NAUZIBILAHIMINZALIK... minta jauh.. YA ALLAH.. lindungi lah aku.. kaum keluargaku... serta sahabat2ku dari kezaliman manusia... Aamiin...

OKlah.. lupakan sekejap pasal MH17.. biar mereka yang bertanggungjawab menguruskan hal2 ni.. tak yah nak jadi keyboard warrior sangat la kan... apa yg kita perlu buat.. teruskan berdoa semoga negara kita menjadi negara yang aman sejahtera.. jauh dari anasir2 yang boleh menghuru-harakan Malaysia...  ni aku share sikit pic2 pasal MH17... banyak lagi la dlm internet.. googlekan aje..












simpati dari aku...  Semoga mereka yang beragama Islam ditempat2 bersama² orang beriman... Untung meninggal di bulan puasa.. 10 malam terakhir pulak tu.. Al-Fatihah.. salam takziah pada ahli keluarganya.. semoga kuat dan tabah menghadapi ujian Allah ini..

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review