Wednesday, November 12, 2014

Episod 2 ♥ My Happy Time : Kursus Pengukuhan Pasukan NAPIC day 2

Posted by itawazilas at 11:28 AM

Salam... korank.. ni sambungan cerita team building aku ... di hari kedua... 
tapi yang tak baca episode 1.. baik klik sini dulu...
baca dulu episode 1 ok... 
pagi tu.. kol 7 lebih kitorang da siap2 nak gi breakfast.. kitorang dapat kelonggaran so takyah la nak bangun kol pepagi.. kol 6,30 kene turun.. heheh best an an an... 
kitorang terus g dewan makan... makan ape2 yang patut.. tak snap ok.. the foods kat situ.. lupa.. 
terlalu asik makan sampai tak ingat.. hahahha.. satu je yg tak best kat situ.. sebab nya ... kat situ sangat banyak lalat.. hehehhe.. bermusim katanya.. 

lepas makan.. kitorang apa lagi snapy.. snapy.. snapy...
ceria x weols pepagi ... heheheh semua tengah excited nak g berakit.. main paintball.. hehehe

sebelum memulakan aktiviti... si sandy ni telah dilantik menjadi AJK rekreasi.. so dia la yg kene instruct weols kat depan utk bersenam.. kemudian diikuti dengan ketua2 weols.. mcm2 gaya kot.. hahahah.. 

layannnn... hehhehe... 

ok... ok meh kita layan slide show berakit dulu ok... jom la tengok2 pic weols berakit2 ke hulu.. tapi tak leh nak berenang ketepian... hahaha. yang part paling best tu.. bila rakit weols da siap.. urusetia tu kata.. kene tukar rakit lak.. kuikuikui... kesian la yg dpt rakit kami yg bergoyang2 tu... hehehe... 
masa bawak ke tepi kolam tu.. rasa cuak gak la kan.. kot la jatuh ker.. tp dulu aku pernah gak wat rakit.. lagi teruk.. kene kat laut lagi ok.. dah la nak harung ombak lagi.. penat gileee... ni ok la gak... an.. hehhe.. group aku dpt no 3.. sebab ape tau.. sebab en rahman pakai turbo.. sib baik abg bob tak naik atas sebab2 kesihatan.. kalau x.. mau tenggelam.. hehehe.. yg paling laju tu.. group verinen la.. kan... semua badan comel2 je kott..

row3x your rakit... heheh
nampak tak rakit weols ada turbo...  hahhahah

dah smpai tebing.. kene angkat lak.. pastu kene cabut tali lak.. diorang ni ikat kuat gile.. ikat tali pancing kot.. ampeh betuuulll... sampai luka2 tangan... mmg penat gile... hehehhe lepas rehat semua.. aku n geng kene gi bilik tukar kasut.. ini gileee.. da le penat berdayung...nak kene blk bilik sbb dah le tpt rakit dgn bilik jauh.. pastu nak kene panjat tkt 4.. aduiii... sabooo jer lah.. ok nak sambung citer kat tempat paint ball lak...

lepas rehat.. kitorang berjalan kaki ke tempat paint ball lak.. fiuhh.. jauh gilerr... 
naik bukit turun bukit.. waaa.. semputtt.. tapi seronok sebab sambil jalan leh gak tengok2 tempat tu.. luas gilaaa..penuh dengan kehijauan pokok2.. damai jerkk.. eceehhhh...
nampak sgt aku tertinggal kat blkg.. kkekekekke... cantik la pic ni.. an an an
kata member aku.. sini ada babi hutan sbb nya ada tanah yg macam kene rodok dek babi.. oh.. ade gak eh.. hahahhah

sesampai ke tempat paint ball tu.. kitorang dengar la taklimat dari org yg incharge bhgn paintball ni... dgr cam takut je nak tembak2.. tapi excited sangat.. kitorang yg boleh join cuma 4-5 org jer... aku ttp nak join.. sbb tak pernah main.. dan nak try sgt..
Satu jek yg aku x skeeeee... nyamukkkk banyakk... hutan kot... huhuh.. mmg tak reti dok diam la aku masa tu.. sbb kulit aku kalo kene nyamuk... mmg abis merah menyala... failed!!!
jom layan slide paint ball... pic banyak kottt... hehehhe

ok.. masa tiba turn aku dgn team aku... aku pun bersiap2 la dengan baju2 celoreng, mask dgn sniper gun... pallete tu kata orang tu dari minyak sayuran.. kalau lapar2.. leh la makan.. hahahahah pecah perut weols gelak.. masa kat dlm tu.. first time aku test tembak2 tu.. fiuhhh cuakkkk.. hahhaa.. kitorang da ada strategi.. ngehhhh sangattt... bila org tu sebut je GAME ON.. aku pun lari terus g celah tong.. heheh.. aku nmpk team lawan kat celah pokok.. pe lagi.. aku pun test la tembak... teteteteteteteett.. cam kene.. cam kene.. hehehe.. marshal arah suh game stop.. dia check2... YOU OUTTTT!!!.. yess CC kene.. hahaha.. aku tembak CC... hahah kene kat leher tu.. kuikuikui... start lik game.. team aku lak kene.. kene dan kene... tetiba aku rasa cam nak lemas sbb mask pun da fogging.. aku panggil marshal suh lap.. choii nye marshall.. die tolak pale aku suh tunduk.. sbb tak kasi tgk team lawan.. hahaha.. lemas siut dok dlm mask yg tak bape nak nampak tu... berpeluh2 aku.. sempat gak la marshall tu kabo kat aku... "rilekk.. awak tinggal sorang jer.. team awak semua da out" perghhh... time tuu gak.. mmg team lawan aim aku la kann... aku nak try amik flag gak.. aku bangun sikit.. kene tembak.. dari depan kene.. dari kanan kene.. ampehhh... kene tembak kat tangan.. tp tak pecah pallete tu.. sakit dohhhh... yeahh... team aku kalah... dan menang bermaruah... hahahahah... so tak dpt la masuk final.. huhuhu...
serius wehhh... sangat2 seronok....

balik je tengahari tu.. kitorang terus gi makan.. lapoooo... aku x pk ape dah.. gemok ke ape ke.. yg pasti layan makanan diorng.. mmg terbaikkk.. lauk banyak.. best2 lak tu.. heheheh... pas makan .. gi naik bilik.. rehat jap sblom masuk kelas utk aktiviti sterusnya.. nak tauu ape aktivitinya.. tunggguuu...
saya sambung kat
Episode 3ok... tungguu..

0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review