Wednesday, November 12, 2014

Episod 3 ♥ My Happy Time : Kursus Pengukuhan Pasukan NAPIC day 2

Posted by itawazilas at 4:12 PM
Opp nnt dulu... sblom korang baca ... team building hari ke 2 tak abis lagi tau... korang.. kalo tak baca lagi.. start baca episode 1 tau.. nnt tak bes lak an..
nah link...


ok... kita sambung citer lepas paintball tu... lepas makan tengahari tu.. balik bilik.. rehat.. solat.. kitorang pun gi ke kelas utk aktiviti seterusnya... dalam kelas tu.. weols diberi taklimat sikit tentang aktiviti2 berakit dan paintball.. apa perasaan masa buat aktiviti tersebut.. seterusnya.. kitorang main Electric Maze... start 2 kumpulan dulu.. lagi 2 grup main alaa.. apebenda eh lupa lak yg susun2 blok tu.. heheheh....
permainan electric maze ni motifnya utk kita fokus dgn apa yg kita buat... setiap step tu.. kene ikut turutan.. bila turutan tu salah.. jadi invalid maze.. kene gostan balik ikut step yang kita lalu.. kene ingat betul2 ooo... stress betul masa tu.. sbb takut salah step kene wat balik.. hehehe.. haru2.. team aku dapat no 2 je... kat luar hujan tengah lebat sgt.. pas minum petang.. kitorang gi ane tau.. kitorang gi hotspring... apa lagii.. mandi air panas laaaaaaa... 
perjalanan sejauh lebih kurang 8km gak.. jauh je rasanya.. dah le hujan.. dlm bas sejok nak mampuih... hahahah... 
sesudah sampai... kitorang cuma ada lebih kurang sejam lebih je utk jalan2 dalam hot spring tu... tak sempat la nak snap pic kat pintu masuk... harga masuk untuk dewasa RM12 rasanya.. huhuhu... sbb masa sangat pack.. pe kata kita layan pic aje... 
biar gambar berbicara.. ok x gitu.. hahahha
kualiti gambar tak berapa memuaskan la lepas di animasi kan.. hahahha.. lantok lah kan... kemalasan dah sampai la tuuu.. kekekkekee... 

adoiii.. camne leh terlupa nak story peristiwa hitam yg berlaku yer,,, hahahah... ia berlaku pada salah seorang dari kami... heheh.. apa kah ?? biarlah weols sahaja yang tau.. mereka2 yg mnyertai kursus je tau.. mmg akan segar dlm ingatan budak2 nih... kalau teringat.. mesti jadi bahan gelak.. hahahha.. kesian orang tu.. hehehhe... kat sini lah berlaku nye peristiwa hitam tersebut... mmg peristiwa tersebut memang warna hitam... hehehe.. sorry encik... hahahah.. tapi respek la kat encik... sporting gileeeeee.. tak sentap pun.. sangat profesional... !!!! kepada yg suka membahan.. terus kan.. hahaha.. jahat tak.. kami suka gelak.. kerana gelak tu terapi.. hehhehe... bestttt sgt!!!
lepas bergambar.. kitorang tunggu tram.. mengangkut kami 1 opis ni ke dalam... tgk la gelagat2 kami.. hahaha.. semua tengah ceria mengenang kan peristiwa hitam tu.. hahahha

bila da smpai dalam.. luas sgt kawasan kat situ.. ada kolam panas 40°C - 80°C...
ada tempat utk merebus telur.. panas la kan... 
 tempat rendam kaki tu.. mmg panas gile lah..
huuhu.. x tahan aku... 
(baru panas dunia dah tak tahan.. huhuhu)
memula kitorang gi rendam kaki kat panas dalam 30°C - 40°C aje.. 
sambil jalan kat batu2 tajam tu.. uii.. bisa berbisa kaki mak nokk.. hehehhe
berceretekkkk manusia kann.. hahahah
*berceretek? boleh ke guna perkataan tu.. hahahah
pastu kitorang gerak kat tempat lain lak.. memula aku tak nak la mandi ke apa kan.. sbb aku bawak towel je kot... kawan2 aku pun sama.. semua tak bawak baju.. bawak towel je.. hahah.. konon2 x nak mandi la kann.. bila da nampak air.. haaa pantanggggggg... 
last2 kawan aku tarik gak aku masuk air.. sparuh badan dah basah.. hahahaha... 
kitorang gerak lagi kat pool yg macam laut tu.. situ semua air panas... perghh.. bile nampak air tuu.. gila tak best... siap berenang2 aku nok.. hahahha.. gile besss.. tp frust la sbb sekejap jer dpt.. 

tengok la betapa gumbira nya ktorang.. bila lagi la dapat bersuka ria bersama kawan2.. kannnn...tengok boss aku yg belah kanan tu.. waahhh... nak jugaaakkkk kannn.. heheheh... tq kak tim sebab amik pic ni.. bukti kegembiraan kitorang.. hehheheh
Pas da cukup time tu.. kitorang pun bergerak balik.. basah?? yess basahh.. salin baju tak de nyee.. hehehhe... kitorang pun menapak bergerak balik... tram pun da takde.. kitorang menapak jer.. sekali hujan turun dengan lebatnyaaaaa.. apa lagi.. basah lencun la kan... so.. sib baik aku mandi gak.. alang basah bia mandi.. haaa.. kannn.. 

Bila da smpai dalam bas.. kitorang terpaksa menunggu pemuda2 yg kesesatan dalam tu.. adeiii sabo jer la dorang ni.. siap tunggu hujan teduh lak.. kitorang da nak beku dalam bas tu ... lama gak diorang tu kat dlm.. huhuh... kat malam gak la kitorang dpt masuk bilik... grrrrrr sejuk wehh... 
sian sgt kawan sebilik aku.. smpai pening2 kepala dia kene hujan.. 
sementara tunggu dia mandi.. aku lepak2 tgk tv.. aku try check peha aku... perghhhh lebam besar gila.. pedih wooo... ni mesti kene pallete yg x pecah tu... kene peha.. kena tangan.. peha la plg teruk.. smpai sekarang hampir 2 minggu x hilang lagi.. huhuhu
 pas mandi... siap2 malam tu .. kitorang standby utk dinner BBQ lak.. dlm kol 8,30 mcm tu..
diorang bincang2 tak jadi wat persembahan kumpulan.. wat pertandingan karaoke antara kumpulan... arrrrhhhh aku menci karaoke.. suara cam ape kot.. hahahha... tapi aku nak kongsi gak persembahan kumpulan2 lain.. ape2 pun.. kumpulan aku dapat no 2 gak.. hehehehheh
korang.. ni la retis team aku... best gile sore dia... sweet kan dia..
(aku pakai Aidijuma GL Geo Blue)
"Diam-diam..
berpandangan..
Mata bertentang mata..
Malu-malu.. aku malu.. Kau buat begitu...."

(NI LIRIK LAGU RAMLAH RAM)

ni persembahan dari team aku.. mula2 nynyi lagi aci2 buka pintu... hahha.. tak bes langsung... 
yg ni best.. masa ni nyanyi lagu Jangan Pisahkan.. 
aku tak nyanyi la.. retis aku yg nyanyi... terbaik wok!!

 ni lak gruop plg kecoh.. sporting seme.. group thian xi.. group ni menang.. sbb seme best!!!

 ni lak group boss2.. 2 org dari borneo.. sedap gak suara sandy dan amy... boss i rampai mic ok.. hehehhe... nyanyi lagu orang kampung ... 

ni pun grup suka gelak.. grup ayam.. ehehhe.. masa ni baru tau semua leh nyanyi.. 
mmg sporting gile sgt2 diorang nih.. esp encik zul.. heheh.. kak ct lak pun best!!!

nak tgk video diorang nyanyi x?? heheh.. nnt la i upload.. hehehhe...
meh kita layan slide dulu...

Persembahan diorang akan aku upload kemudian eh... heheheh ramai permintaan tu... ngeeeeeee
sekian sahaja episode ke 3 utk hari ke 2...


0 comments:

 

»Dateen Sewri« Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review